Vállalat

Történelem

A Cagliari család

 

1895

Cagliari kávézó

Alig 20 évvel ezelőtt, Ambrogio Cagliari elhagyta a kilátástalannak tűnő fáradságos mezőket és hajóra szállt Dél-Amerika felé. Brazíliában talált munkát egy kávéfarmon, elsőként mezőgazdasági munkásként. A képességének köszönhetően hamar előléptették műszakvezetőnek, így pedig megtanulhatta a kávé szelekcióját, a pörkölését és a keverésének művészetét; olyan képességeket sajátított el, melyek a későbbi évekre nézve igen hasznosak voltak. Idővel szakértő lett és 1907-ben Franciaországba küldte a brazil kormány, hogy képviselje és népszerűsítse a brazil kávét Európában. 

1909

A családjával és a gyerekkel visszatért hazájába és Modena-ban telepedett le. A Piazza Grande-n, a város központjában a történelmi katedrálisra nézve nyitotta meg első pörkölt kávé és kávékóstoló üzletét a „Grande Torrefazione del Caffé Brasile” névre hallgatva. A boltban olyan kávé volt kapható, amelyet Brazíliából importált, pörkölt volt és kevert, valamint földelve volt itallá transzformálva. Brazil kávét inni rituálévá vált a fiatalok és az idősek körében is Modena-ban, akik köztudottan első alkalommal élhették át eme lenyűgöző italnak a fogyasztását. 

1939
Miután a kiskereskedelem határát túllépte a kávépörkölés tevékenységei átkerültek egy specifikusan kialakított raktárba, amíg a földelés, a csomagolás és az üzlet átköltözött a közeli Piazza Marconi-be. Ezen a ponton Ambrogio már több feladatkört is három fiára bízott, akik ezeket közösen irányították, mindegyik különböző területre specializálva. Luigi-nak különös szenvedélye a pörkölés művészete volt, amely jellemvonását apjától örökölte.  

1950

Ambrogio Cagliari

1951-ben az alapító, Ambrogio elhunyt, azonban a fiai új életet adtak apjuk cégének. Miután leküzdték a háború nehézségeit, elkezdték kialakítani az első értékesítési hálózatukat ügynökökkel, akik Cagliari termékeket adtak el különböző tartományokban egészen az Appenninekig. A kávé csomagokat kézzel csomagoltál zsírpapírba. A vállalkozásnak új logó is készült és a gondos értékesítésnek és forgalmazási politikájuknak köszönhetően a Cagliari márka a minőség garanciájaként vált ismertté. 

1963
Via Emilia Est-en nyitottak egy új, tágas üzemet, ami azóta is a cég székhelye egy kifinomult gyártási részleggel, amely az első vákuumcsomagolt csomagokat gyártotta.

1965
Végül a három Cagliari testvér külön útjukat kezdték járni és Luigi volt, amelyik a kisebbik fiával, Alberto-val átvette a Via Emilia Est céget, a kereskedelmi nevét, a bejegyzett védjegyet és a Caffe Cagliari jelképet. Igen hamar a kereskedelmi sikere lehetővé tette a Cagliari cégnek, hogy a tartományban és azon túl is ő váljon a legnagyobb kávépörköléssel foglalkozó üzemmé. Mindez köszönhető volt az elágazó értékesítési hálózatának és a már széles termékcsaládjának, amely el volt kötelezve mind a hazai, mind a szakmai fogyasztásnak. 

1980
Miután egyedül maradt édesapja Luigi halála után, Alberto a Caffé Cagliari-t részvénytársasággá alakította át és az egyedüli, de dinamikus vezetőjévé vált. Kutatásba és innovációba fektetett be, azonban mindig tisztelve a hagyományokat képes volt a céget vitathatatlan vezetővé tenni Emilia Romagna-ban és környékén, valamint széles körben elterjedt jelenléte a kevésbé fejlett országokban is és több ezer ügyféllel rendelkezett a HORECA szektorban is, köszönhetően a felkészült és elkötelezett ügynökökből álló csapatának. 

2000
Fontosnak tartották, hogy egy könnyen felismerhető, mind a környező településeken, mind a világ többi pontján közismert logó jelenjen meg a terméken. 

2009
A pörkölési tevékenység alapításának 100.évfordulóján a Caffé Cagliari megnyitotta kapuit a külföldi piacok felé, hogy exportálhassa a kizárólag magas minőségű kávéját, összhangban a vállalat 100 éves hagyományával. A cég évfordulójának ünneplése közepette megnyílt a „Coffee Machines” múzeum, mely átfogóan mutatja be a világ kávéfőző gépeit egészen az 1900-as évek elejétől kezdve napjainkig.  

A cég küldetése

Cagliari küldetése

150 millió csészényi kávé, amelynek mindegyike odaadó gondoskodással készül el

Cagliari küldetése

1909-et írunk, amikor is Ambrogio Cagliari sok évnyi Brazíliában töltött évek és kávébab keverékeiért járó magas kitűntetések után megnyitotta az első pörkölt kávé és kóstoló üzletét Modena-ban. Több, mint 100 évig és 4 generáción keresztül adta tovább a Cagliari család a tudást a kávé eredetiségéről, azok gyártási titkáról, tapasztalatairól, illetve a mély, őszinte odaadásukat a kávé felé. Idővel a Cagliari család átalakította a kis üzletüket, a Bottega del Caffé-t egy modern és korszerű céggé, amely hű maradt a legősibb értékükhöz: a minőséghez. Ez egy olyan cél, amelyet aközben értek el, hogy folyamatosan törekedtek az ültetvények és a kávé magas minőségének  biztosítására; különböző kávé típusokat pirítottak egyesével, mielőtt művészin összekeverve létre nem hozzák a széles termékcsaládú Caffé Cagliari-t. 

 

Egy ősi recept

A hagyományos receptek az idővel módosulnak összhangban a fogyasztó ízlésével és szokásaival. Ma a Caffé Cogliari az egyik legnagyobb pörkölt kávé cég, amely nemcsak Olaszországban, de külföldön is jelen van. A vállalat éves forgalma 150 millió csésze kávé körül van. 

 

A kávé iskolája

A Caffé Cagliari megerősítette a „Kávé iskolája” célját, amely egy képzési központ a vállalat által támogatva Az iskolában vannak olyan szakmai kurzusok is, melyek biztosítják a Kávé kóstolói engedély és az Espresso Italiano Specialista bizonyítvány megszerzését. 

 

A Cagliari Múzeum

Kevés dolog tudja úgy harmonizálni a történelmet, modernitást, hagyományt és technológiát úgy, mint ahogyan a kávé tudja. A Caffé Cagliari kávé gépekből álló kollekció több, mint 80 Espresso kávégépet gyűjtött össze különböző bárokból, kezdve az 1900-as évek elejétől a korai gőzhajtású oszlopalakú gépektől a kézi kar-vezérelt gépekig, a háborús időkben használtaktól egészen az 1960-as évekig. Egy másik tényező, mely bemutatja az ember és a kávé közötti szerelmet.

Cagliari múzeum